Weer op het vaste land

24 juli 2011 - Tsawwassen, Canada

Gisteren een dagje relaxen. Eerste tussenstop was Ladysmith. In een gids had ik gezien dat hier een leuk waterspeelterreintje was voor de kinderen, direct bij het strand. Er bleek ook nog een grote speeltuin bij en het was gratis parkeren direct aan het strand. Onvoorstelbaar voor ons, waar elk parkeerplekje onderhand betaald is laat staan aan het strand. Hier hebben we een paar uurtjes heelijk gebivakkeerd. Koen en Ilse zijn zelfs in de zee geweest, dat was nog best koud, maar ze deden het wel. Later op de middag nog een stop in Cowichan Bay, een leuk vissersdorpje met allemaal huisjes op palen. Wel wat toeristisch, maar toch leuk. Tegen vijf uur weer gaan rijden want we moeten nog een slaapplek hebben. En tot nu toe niet een keer gereserveerd, dus daar gaan we nu ook niet aan beginnen. Eerste camping zou een heated pool hebben. Eerst even vragen, de pool was in reparatie en we konden alleen nog op een veldje. Nou ik dacht het niet, dat kan leuker. Volgende stop Goldstream Provincial Park campground. 'Full' zei het bordje bij de ingang, maar toch vragen, want dit was wel weer zo'n mooie natuurcamping in het oude bos. Het allerlaatste plekje was voor ons. Mazzelaars die we zijn! 's Avonds hebben Koen en Ilse met de plattegrond van de (megagrote!)camping een speurtocht naar nummers gedaan. Dat was nog best lastig, maar Ilse vertrouwde volledig op Koen en ze hadden het samen reuze naar hun zin. Vanmorgen naar Victoria gereden, waar we een paar uur rondgestruind hebben. Het was beregezellig ; allemaal kraampjes en open podia door het hele centrum waar we naa een paar leuke voorstellingen hebben gekeken. De Fisherman's Wharff aan het eind van onzewandeling was ook een leuk stekje. Hier vandaan om kwart over drie richting Schwarz Bay gaan rijden naar de ferry. Goed dat we gereserveerd hadden want er stonden er veel te wachten en wij mochten nu de enorme rij voorbij rijden en als een van de eersten de boot op. helaas weer geen orka's, wel weer een bultrug op grote afstand. Maar het is vandaag weer schitterend weer, dus we hebben mooi uitzicht op de bergen van Amerika en de kustlijn bij Vancouver. Nu langzaam de camper opruimen om morgenochtend in te leveren en dan nog een paar dagen in een huis. Dat zal ook wel weer even lekker zijn, iets meer ruimte om te bewegen. Hoewel het supergoed is gegaan de afgelopen drie weken. Groetjes uit Tsawwassen!

1. mammaa/oma:
    25 juli 2011
    Wat een fantastische reis!!! En dan nu nog een paar dagen genieten van Vancouver. Wij vonden het een geweldigd stad, heel relaxed tenminste t.o.v.. Nederland. Helaas niet te vergelijken met plekken waar jullie nu net geweest zijn als Banff en Jasper want dat is alleen maar prachtige natuur. Voor oma begint nu het aftellen tot ze jullie weer ziet. Want zelf lang weggaan is toch anders dan dat jullie `lang` weg zijn. Een fijne week nog in Vancouver en tot zaterdag! mamma-oma