Voor even wonen we in Kitsilano, Vancouver

26 juli 2011 - Vancouver, Canada

Het appartement is super! Als iemand nog eens hierheen gaat, dan kunnen we ons huis van harte aanbevelen. Gelegen op de 'corner of Arbutus and 4th' zitten we net van de drukke 4th street af waar het geweldig winkelen is. Arbutus Street aflopen brengt ons in een kleine 10 minuten lopend op Kits(ilano) Beach, HET strand van Vancouver. Hier worden beachvolleybaltainingen afgewerkt, is een megagroot verwarmd zoutwaterzwembad, speeltuinen, zand, gras, Starbucks (uiteraard) en nog veel meer. Hier zijn we gisteren na aankomst even naar toe gegaan. Het was wisselend weer, maar het werd toch weer heel lekker. Koen en Ilse zijn weer de zee in geweest. Vandaag zijn we naar Granville Island geweest, een tip van onze 'landlady'. Volgens haar de absolute must-see. Dit is een schiereilandje aan Kitsilano vast, gelegen onder de brug. Allemaal kleine gallerietjes, eethuisjes, een farmersmarket waar je het heerlijkse verse fruit en vis kon kopen. Wat we hier eindelijk hebben gekocht om even iets lekkers te smullen, waren kleine stukjes fudge. Wat is dat spul duur zeg, en machtig, en lekker! We hebben weer een setje kaarten gekocht met alle dieren van Canada. We pesten hier nu bijna elke dag met de kaarten van Australie, maar die zien er onderhand niet meer zo mooi uit. Er was ook een Kid's Market. Hier waren we Ilse binnen 5 minuten kwijt. Even paniek, maar gelukkig snel weer gevonden. Omdat we het ze niet konden aandoen om hier door dit kinderkoopparadijs Te lopen zonder iets te kopen, kregen ze ieder 10 dollar waar ze iets voor mochten kopen. Ilse heeft een soort Barbie aankleed-tekenboek, mat malletjes waar ze broeken, rokjes, shirtjes en schoentjes over een poppetje heen kan tekenen. Als het ware kan ze een popje zo aankleden. Koen heeft een boomerang gekocht. Die hebben we gelijk nog even uitgeprobeerd op een veldje bij het strand. daarna weer teruggelopen. Morgen gaan we richting Stanley Park waar we fietsen willen huren en een paar uur rond willen gaan fietsen zoals het echte Hollanders betaamd. See ya!