een van onze mooiste wandelingen ooit!

22 juli 2011 - Nanaimo, Canada

Gisteren hebben we hele dag in Strathcona Provincial Park doorgebracht. Ten koste van een teip naar Tofino. Geen spijt! we weten natuurlijk niet hoe Tofino is, maar nu wel hoe schitterend en ruig en onontdekt de natuur in dit park is. Er komt hier bijna geen kip. We hebben eerst een kort wandelingetje langs Lupin Falls gemaakt en daarna zijn we naar het zuidelijkste pipuntje van Buttle Lake gereden. De camper moesten we achter een gigantische mijn parkeren. Hier worden dagelijks vele tonnen gravel, stenen ed vandaan getransporteerd. en dat allemaal over dat mooie rustige weggetje. Moeilijk voor te stellen. Maar goed, wijnwandelen dus naar Upper Myra Falls. Door een old grown forest, zoals ze dat noemen. Nou dat jpkun je wel zeggen, we hebben geprobeerd van een paar omgevallen bomen de ringen te tellen, maar bij 250 zijn we maar gestopt en toen waren we nog lang niet op de helft! Mega bomen, we voelden ons echt dwergjes in dit indrukwekkende bos. De wandeling was iets langer dan we dachten, maar de watervallen aan het einde waren de moeite waard. Daarna hetzelfde stuk weer terug. Ik denk datbwe vandaag alles bij elkaar gauw 9 km gelopen hebben en die kleine dame doet het zonder problemen. Ze zingt en kletst er zelfs bij tot mijn oren ervan tuterden. koen rent bijna naar beneden. dat is net een berggeit. Op de terugweg zijn we gestopt bij de park camping aan de bovenkant van Buttle Lake. Een plek aan het meer. het weer was vandaag trouwens gelukkig weer super. Fijn tijdens de wandeling in ieder geval maar ook op de camping. Koen en Ilse hebben nog even lekker bij het water gespeeld. Vanmorgen op tijd op pad. Tuusenstop in Parksville waar het strand mooi zou zijn, Was het ook wel, en het was ook nog zonnig, maar het windje maakte het net te fris om er een echt stranddagje van te maken. Beetje schelpjes en krabbetjes gezocht ebpn na twee uur op zoek naar een camping. Uiteindelijk aan Brannen Lake bij Nanaimo terecht gekomen. ets verder dan gepland, maar het is hier allemaal zo toeristisch en druk, dat zijn we niet meer gewend! Op zoek naar een rustiger stekje kwamen we hier terecht en het is weer in de roos. Zo lekker eten en morgen richting Victoria. Liefs van ons allemaal!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade