Aaaaaargh, regen!

20 juli 2011 - Campbell River, Canada

Nou, de zon heeft ons gisteren en vandaag even verlaten. Gisterenochtend na lekker uitslapen tot 10 uur eventjes door Posrt Hardy gereden en daarna naar Telegraph Cove. De rit was niet zo boeiend, alleen maar bomen, bomen en nog eens bomen. Maar vlak voor het dorpje was ineens een enorm houtverwerkingsbedrijf. Het meeste hout wordt hier over het water naar de verschillende mills gesleept. Slechts een klein deel gaat over de weg. het dorpje is echt maar 15 huizen, een deel ervan op palen boven het water. Het hele dorpje kon je in een oogopslag overzien. Er lagen meer boten en er stonden meer campers op de camping dan dat er huizen staan. De meeste huisje zijn dan ook nog B&B dus gewoond wordt er niet veel. maar het ziet er erg schattig uit. Hier stonden we geparkeerd naast de camper van het meisje en haar ouders dat we op de boot hadden ontmoet. Vader en dochter waren metbde walvistocht mee, ma vond dat te duur dus die zat nog in de camper. Wij gingen met de boottocht na hun mee. We voeren om half zes weg. Op de boot meteen contact met twee NL jongelui, een meisje va 15 Lotte en een jongen van 17 Tom, uit (niet te geloven) Zwijndrecht. Ze wonen naast Walburg. Zij waren hier met hun ouders voor de tigste keer op vakantie. Canada is echt het ultieme vakantieland voor hun. We hadden pech en geluk; we gingen voor de orca's, maar daarvan hebben we alleen heel in de verte de twee rugvinnen gezien. Wat we wel heel mooi hebben gezien is de Dalls Porpoise (zwart-witte soort dolfijn, de snelste vis ter wereld), meerdere Steller Sealions die lekker lagen te relaxen en vier Bultruggen. Sommigen hadden ook een Minke Whale gezien, maar die heb ik gemist. koen had het nog over dat hij een ottertje had gezien en aan de gedetailleerde beschrijving die hij gaf ben ik sterk geneigd hem te geloven. Ze zitten hier namelijk ook, de Zee-otters. Het eerste wild dat we trouwens zagen toen we net het haventje uitvoeren waren een mama beer met twee baby's. En toen we 's avonds terugliepen naar de camper zagen we nog een beer onder de boardwalk van het dorpje, op weg naar afvalvis van de vissers. En onderweg erheen trouwens hadden we nog een paar black tailed deer gezien. Onze portie wild voor die dag was dus wel weer in orde. Na iets te lang uitgeslapen te hebben op weg richting Campbell River. Wederom geen boeiende rit en steeds een beetje miezerig weer, dus wat dat betreft prima om te rijden. In Campbell River dachten we een leuke camping gevonden te hebben in een van de gidsen, aan de oceaan met speeltuin. Maar het bleek meer een soort parkeerplaatsmet de campers hutje mutje. Daarvoor zijn we niet naar Canada gekomen dus gauw wegwezen hier. Alle andere campings in de stad waar we langskwamen waren hetzelfde, dus besloten om toch door te rijden naar Strathcona Provincial Park. Onderweg kwamen we een hele mooie camping midden in het bos tegen, Parkside Camping. Dat was meer wat we bedoeld hadden en maar tien minuten verder rijden. Zo zijn we morgen ook al een eindje op weg en komen we hier misschien morgen wel weer terug. Koen en Ilse haddebpn het er net samen over dat ze de konijntjes missen. Misschien herkennen ze ons straks niet meer. Moeten ze weer helemaal opnieuw aan ons wennen. Van de week begon Koen ineens dat hij ook best weer naar huis zou willen, maar dat is nu weer over. Ze beleven alles wel heel intens. Echt wel anders dan twee jaar geleden. Erg leuk! Morgen wordt er weer beter weer voorspeld, dus hopelijk klopt dat. Het plan is om lekker te gaan wandelen. Tot de volgende blog