Onderweg van Jasper naar Prince George

12 juli 2011 - Mcbride, Canada, Canada

Ik hoop dat dit zo werkt, want de reislogger en de iPad zijn geen vriendjes... Gisteren zijn we richting Maligne Lake gereden, met onderweg ook ng het Medicin Lake. Deze laatste heet zo omdat dit meer in oktober volledig verdwijnt. moeilijk voor te stellen als je de grootte van het meer hebt gezien. het water schijnt in kloven en smalle canyons te verdwijnen om pas weer bij Maligne Lake in het meer terecht te komen. Onderweg zouden we veel kans maken om wild te zien, maar we hebben alleen maar een elk/eland/wapiti gezien. hier schijnen nog Cariboos te leven, maar er zijn er in de afgelopen jaren maar vier waargenomen, dus die illusie hebben we niet dat we die te zien krijgen. wel op de terugweg nog een lichtbruine black bear gezien. die zat in de greppel naast de weg en we weren erop geattendeered dat er iets zat door de park ranger die er stond met een luchtpistool in de hand. neens schoot ze in de lucht met een flinke knal als gevilg, waardoor de beer die we tot dat moment niet hadden gezien als een pijl de bossen in vloog. Een mooie demonstratie van hoe snel ze zijn. Ilse helemaal overstuur, ze dacht dat de ranger de beer had doodgeschoten. De ranger legde uit dat het nodig is voor de veiligheid van zowel mens als beer dat hij bang blijft voor autos en mensen. Het duurde even voor ons, op zulke momenten toch wel erg gevoelige, meisje weer gekalmeerd was. In Jasper nog even geshopt; voor Ilse in een Native Canadian winkel een heel mooinzilzeren met turqoise, door Indianen gemaakt ringetje gekocht en de veeroorbellen die ze al vanaf Calgary wilde hebben en nu eindelijk normaal geprijsd waren. Voor Kirsti een tshirt gekocht, passend bij de broek die ik in Banff bij The North Face had gekocht. Hier hadden ze het bijpassende shirt wel in mijn maat. leuk om hier dit soot merken te kopen, tenminste niet zo belachelijk duur. Daarna lekker uit eten geweest. Koen en Ilse hadden allebei hambuger met friet (is hier dus BROODJE hamburger)en Koen heeft ook nog meer dan de helft van de hamburger van Ilse opgegeten. die kan hier wel gaan wonen, hij eet als een gek van het typische Canadese eten. Vanmorgen hebben we afscheid genomen van het gezin dat we vanaf Schiphol steeds weer tegenkwamen. Zij stonden op dezelfde camping. Vanaf nu reizen zij een andere route. Om half elf op pad richting Prince George. Gestopt bij de hoogste berg van de Rockies, Mount Robson, bijna 4000 meter hoog. de bevekant uiteraard in de wolken. Hier bij het information Centre veel info voor het vervolg van onze reis meegenomen. terecht gekomen op een mooie grascamping in McBride met een zeervriendelijk Engels stel als hosts. En... Wifi! Dus nu tik ik vanaf mijn iPad. Maar fotos uploaden vanaf de iPad naar de reilogger werkt helaas niet. Dus jullie moeten het nog steeds met je eigen fantasie doen... Vanaf de camping hier een wandeling gemaakt op het priveland van iemand, op een pad waar met grote letters staat No Trespassing. De campingeigenaar zei dat het prima kon, allen we moesten de kiddies dichtbij ons houden want het was best stijl en we konden black en grizzly bears tegenkomen. Maar het was mooi, twee watervallen gezien die in geen boekje vermeld staan, een zelfs hoger dan de beroemde athabasca falls en op ons pad lag op meerdere plaatsen berenpoep, dus we hebben onderweg heel hard gepraat en gezongen... Koen vond dat ik wel eenbeetje overdreven deed. 'Dat doe je zeker omdat je wil dat de beren ons kunnen horen?' Uhhuh, inderdaad Koen. Ook nog een stukje gelopen over Koeneman Road. Dat bordje staat natuurlijk met Koen op de foto. Nu lekker fikkie gestookt en macaroni & cheese. Morgen gaan we weer verder naar Prince George en misschien wel iets verder. Kus uit Canada!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. mammaa/oma:
    13 juli 2011
    Hallo Klikjes,

Fijn om weer even bijge"praat" te zijn over jullie prachtige reis. In dit verhaal vertel je over Mount Robson. Daar stonden wij op 9/11 op de parkeerplaats toen we van bekenden hoorden dat er vliegtuigen in de Twin Towers waren gevlogen. Dus voor ons een zeer memorabele plek. Ik ben heel benieuwd naar de veeroorbellen van Ilse. Ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen.
    Dikke kus voor allevier, mamma/oma